F.R.I.E.N.D.S

Saturday, August 6, 2011

seronoknyer ramadhan!!

bismillahirahmanirahim!
hey peeps!
sedar xsedar.. hari ni da 6 ogos.. its mean dah 6 hari kite berpuasa rite??

haaa...
suke sangat ramadhan kali nie..
sebab boleh ketuk2 pinggan mangkuk bersama my luvly sis..
da lama xmen masak2...
ye laa.. masa dok puchong dulu..
ika yang masakkan..
pastu aku xde mase nk tolong..
malas nyer pasal.. padahal boleyh je.. :P
haa.. pose lepas2 kat utm..
so.. xde gamaknyer cheq nak masak..
beli sudeyh~ :P

ok.. seronok..
even jauh dimata buah hati tercinta..
sebab cakap je nk makan ape..
gerenti bleh.. tapi klo dok klantan for sure lagi seronok cheq rasa..
al-maklum laa.. ade buah hati yang sudi melayan.. aha..
miss u momm+daddy :(




seronok ramadhan..
sebab kat sini semayang terawikh xbosan..
ramai orang...
dekat dengan uma..(padahal klo kt kg dekat gak.. aha..)
yang paling penting aku bersemangat nk g terawikh..
semoga semangat kobar2 ku xdihalang oleh hawa malas2 ku di malam2 akan datang.. ameen..:)
dan yang paling penting.. semoga amal ibadah ku diterima!


seronok ramadhan..
sebab bile berbuka.
nafsu aku xmelonjak2 sangat bile berbuka..
sekadar yang ada..
sederhana  je..
so.. bile perut x full sangat..
solat pun xde laa nk malas kan??



seronok ramadhan..
sebab keje xberat..
pagi2.. just basuh baju.. jemur baju..
kemas2 umah..
basuh pinggan..
cuci lantai..
iron baju.. (bab ni aku xsuke amat.. heheheeh )
bile dah siap.. bleh laa tambah2 ibadat..




seronok nyer ramadhan..
sebab aku xg bazar hari2..
aha.. nice!! aku suke..
bile xg bazar.
xmembazir..
duit leh jimat..
perut xpenat.. kekekee.. :)



semoga...
bile aku seronok..
allah doublekan lg keseronakkan ku dibulan yang mulia nie..
ye laa kan.. bulan nie laa kite nak buat taubat banyak2..
solat hajat banyak2..
ngaji banyak2..
perubahan kan?? :)
semoga amalan2 harian ku akan istiqamah.. amiin..
tu yang ku pinta..
tu yang ku doa.. :)



tapi..
xseronok gak ramadhan..
bile bangun pagi2.. hati xtenang..
bile buat keje..
teringat orang sane..
aaahh!!!
cepat2 istigfar yien!!
kuatkan mental!!
allah kan maha esa!
be taugh!

No comments:

Post a Comment