F.R.I.E.N.D.S

Monday, April 18, 2011

dan aku, si kidol!

salam peeps! :) morning~~ waahh.. rini again, im sweeter than yesterday!! haa.. asal?? sbb rini yien bgn awal, semyang subuh awal.. *big clap*  aku suke bile aku cukup tido.. mood heppy nk mati kalo bangun tido without alarm o cahaya matahari o bla bla bla....

okeh.. rini aku nk cite sal aku je.. xde kene mengena dengan mereka atau dia... hee.. now, aku nk gtow kat seluruh dunia yang aku kidal!!! haaa.. best ke kidal? eh, ko kidal? wah!! kidol!  haahaha.. tu laaa antara gimik2 manusia2 yang baru mengenali diri aku...haa.. tu pasal laa aku di gelar kidol  dikalangan geng STF time matrik dulu..tapi tu dulu laa.. sekarang da x da.. heee....

*pic sumbangan tumblr*
sejarah nape aku kidal? aha.. aku pun xtahu, even tanya mak aku pun bukan die tahu.. hehe.. tp yang aku tahu, mak aku pun kidal gak.. gen kot.. kan?? lalalala.. siyes jadik orang kidal nie kadang2 tu susah gak. * bagi aku laa..*  

nak2 bile time nk makan dengan sudu, sampai sekarang even umo aku dah cecah 20-an, bile makan dengan sudu, aku still lagi suap makan pakai tangan kiri, haaa.. sedeh kan? sedeh aa.. malu kot.. aku tahu, bila makan, tangan kanan dituntut utk menyuapkan makanan.. tp aku? *isk3.. haa.. thats my bad bile menggunakan sudu..

haa, bile kidal, kebanyakan pecipta2 barang2 keperluan mengabaikan si kidal yang sweet seperti saya.. siyes, yang selalu bermasalah bagi aku bile nk pakai tudung ialah pin! aka brooch... kebanyakan brooch made for right-handed je..masalahnyer bile nk pin kt bawah dagu tu.. haaa.. aku susah laa.. tengok cermin pun fail gak, then, no wonder laa kadang2 tu aku pakai pin tebalik.. haha..lantak aa bukan orang pasan pun,  kan?? hee...

dan xlupe juga incik tikus! mang laa ade utk yang normal punyer.. tp, klo cari kat kedai, ade ke utk left-handed nyer mouse? sebab aku xpenah jumpe...tp klo yang right belambak je kt kedai..ini xadil!! *isk2..

haa!! yang paling xpuas hati, meja kusi kt kelas nuh!! grrrr... mane aci.. aku left-handed! susah tow!! :(.. tp.. nak xnk.. aku kena tima gak an bende tu.. terpaksa laa aku belajar pelan2 utk terima keadaan seperti manusia2 normal yang len.. hahaha.... skarang nie kire ok kot, da imune daa..

aha..klo nk tulis sal masalah aku dan alatan, mang xabis aa.. dengan pisau nyer.. gunting nyer..eh, banyak laa..eh.. tapi aku bersyukur beb.. heee..aku cakap je.. :))

haa.. klo ckap bab tulis2 plak.. xde masalah sangat.. normal je.. seperti insan yang len. bezanya i use my left hand..:)..disebabkan aku kidal, besenye klo dalam kelas or kongsi meja, aku dok tepi, sebab nanti xselesa laga2 siku.... unik bukan? hahaha... tulisan? hahaha. mesti aaa cantik cakar ayam...siyes, aku pun kadang2 xleh bace tulisan aku, hah! ternyata aku selebet kan? * xpe.. selebet tu hot! *  hahahaa...

cerita bab lukis2 plak...,aku xreti laaa... hahaa.. xreti di +++ dengan xminat.. lg aa.. tol x??  xreti lukis, tapi aku suke puitis.mase sekolah2 dulu, aku suke amik part tulis2 sajak... hee...aku suke bace puisi2 orang.. haaa... tu pasal aku suke lagu lama2.. (yeah!! hidup lennon!! hahaha....) bukan pe.. aku suke sebab die nyer lirik menyentap jiwa kot.. errk?? related x dengan kekidalan aku??xtow aa relate ke x.. aha. yang pasti lennnon lah legend bagi aku.. lalala..:)). *tersasar sudeh*  tapikan...ape yang aku tahu..otak kiri yang iaitu cenderung utk  pakai  tangan kanan, control  pe kite cakap.. pe kite tulis.. logik akal math ngan sains..klo  otak kanan plak utk muzik, seni, kratif, bla bla bla,.. hehehe.. so, klo org kidal nie.. die lebih bijak dari segi kreativiti klo nk compare dengan insan2 biasa..haaa.. tu pasal laa orang cakap aku nie kreatif...tp aku rasa aku x....bagi aku kreatif tu subjektif kot.. seme orang bleh..kan? :) *angguk cepat!!* hahaah...

nk cakap sal femes2 punyer orang..  ramai je bijak pandai, tokoh-tokoh sane sini kidal.. tol x?
president obama pun kidal..
ai, klo xkenal pak cik nie xtow laa.. aha..  eisntain pun kidal!!
 haa..sir isaaac newton yang saintis kaji pasal graviti tu pun kidal..
bill gates pun sama...

sape lg ek? haa.. seleb kidal, man kidal!! heee...oprah!! sape xkenal? xyah kenal.. tapi aku just nk cakap die pun kidal, *welp*
nicole kidman (betol x aku eja?),
whoot2! tom cruise tu pun kidal you!! hahaha...
angie pun sama..
*excited terlebih plak aku..*
so, xde masalah bagi aku untuk same growth cam diorang.. kan?? heee.
*insyaallah*

personaliti? haa.. bagi orang cam aku nie. kebanyakan nyer jenis yang cepat cemas, macam aku nie... orang pun cakap.. left-handed nie perfectionist punyer orang.. aigoo.. susah2.. haahaha... tapi aku xmenafikan.. lalalalla..

dah.. tu je kot entri di pagi isnin di minggu belaja nie..last but not least.. even aku kidal aku proud kot.. aha..sebab aku dilahirkan untuk menjadi aku.. erk?? pelik je ayat.. hahaha.. layan~~~ hee.. k laa.. nk g tengok mar aka anak panda present research beliau.
.
aku xcakap.. die yang tulis.. heee.. :)
SALAM SAYANG~~~

No comments:

Post a Comment