F.R.I.E.N.D.S

Wednesday, April 20, 2011

pada aku...

bismillahirahmanirahim...
assalamualaikum to all readers, thanks for spend sometimes for reading this.. hehehe.. ok, pagi yang amat2 bahagia.. kepada allah, aku amat bersyukur diatas nikmat pagi yang amat ceria dan aku bersyukur dihidupkan kembali dari rehat yang lena.. terima kasih ya allah, sesungguhnya kau lah yang maha segala-galanya.. :)..

ok, rite now aku, si ayien yang comei nie sedang lepaking at panda aka mardex.. heee.. aka kawan den yang paling comei dalam dunia nie.. heee.. (mak cik panda, sile take note ok, kurang2 pun dapat free lunch pun jadik laa)  ... hah! best sangat2 pagi nie.. subuh dikejutkan dengan suara yang amat halus.. aigoo~~ suke nyer..sekali lagi ku panjatkan syukur yang amat-amat.. :).. thanks allah for giving me day sweetest day..:)
dah2.. cukup untuk intro.. jom kte usha ape tajuk kome rini..

pada aku... ok, nk ulas laa sikit kan.. (ceeeehh gaya cam pro je)  sebelum tu nk tanya, loser sangat ke klo single? haa!! eden sakit jiwa senanye bile insan yang amat2 jengkel told me dat im loser sbb single! gugugugu.. ape hot sangat ko bhai?? haaa.. kan dah emo.. *tarik nafas kejap* ok, dah.
hei!! suka hati laaa.. now, im happy laaa with my life rite now.. siyes.. recently, aku rase bahagia sangat33333333 sebab dah bebas dari semua perasaan yang thah pape..syukur amat.. :)..syukur sebab dah bebas dari rindu insan yang xde 1% pun share kebahagiaan, syukur sebab dah bleh pandang orang len dah.. hahaha.. (before nie mate weng sikit.. nmpak mr x je.. welp2!

yien hari nie dah xmcam dulu.. dah xde da nk degil2.. dah xde daa nk gile2 fight for that useless things.. wah!! cam bangun dari alam mimpi je.. ngeee~~ hummm.. tapi told yeah! im not da f**king one who's always thinking, caring, stalker  him every single day..heee.. bile dipikirkan balik, bodoh jee dok buang masa.. gagaga,.. tapi tu dulu.. biasa laa tu.. baru2 nk kenal dunia orang cakap.. aha... 

pada aku, nk lupe semua2 tu take time sangat.. cam aku. bukan 2 hari leh jadi kuat, comel, sweet like today.. hee.. dah bape lama dah eh? haa.. xmo ingat.. tapi yang pasti dah lama laa.. +_+.. mase mule2 dulu, nangies je kejenyer.. hah!! bodoh nyerrr.. tapi.. tu laa cinta kan?? alaa.. klo dah sayang beb, sape xrase sedeh.. cube ang putus cinta.. haa?? nak2 klo kapel ang tu ang sayang separuh mati?  sure memang s**k laa hidup.. hee.. tapi xde laa s**k sangat kot klo bijak. klo xdegil cam saya nie.. 

so, pada aku, rini aku xleh nak marah orang.. xleh nk cakap, hell kat orang yang nanges2 sebab putus cinta, sbb kome paham sangat, how hurt ur  heart babey.. cheeeh!! i dr, cinta u!!! bhahaha~~~ xde laa.. betol laa kaN?? no wonder laa ade orang sanggup bunuh diri klo putus cinta.. aha.. mase dulu2 aku asek dok cakap, stupid je kat insan2 yang sanggup buat bende yang *gile* semata2 putus cinta. 

dan sekarang. baru aku paham.. sakit nyer cane..dan paling utama time2 sakit nie laaa iman, sabar menjadi tonggak utama dalam buat keputusan.. aha.. betol, klo xde iman, xde pengangan, haa, abes laa korang piki bukan2.. so,conlusionnyer, kapel tu berpada2.. sayang orang tu jangan bagi semua.. nanti klo ditinggalkan baru laa padan muke.. lalala..yer.. saya paham anda bahagia bercinta, bukan saya xpernah merasa.. tapi saya nk pesan kan aje kat kome2 semua, jangan menyesal di hari muke.. xketinggalan juga saya. pesanan ini sile jangan buat2 lupe.. :))


pada aku.. klo nk fight tu xsalah.. tapi bia laa kena pada tempatnye.. tol x?? mati laa klo semua nk fight utk bende yang sama.. yes.. orang cakap. klo nk sesuatu tu. kena fight.. so, fight laa kome2 semua yer.. den xmo.. hahaha.. tapi.. cube piki sat, xke buang msa?? haa.. umo tu dah tua.. bile nk kawen??  klo asek dok lagu tu jaaa.. lalala... nak tunggu *die* kawen baru hang nk bukak mata ang yang sepet tu kat semua?? hailaaa!! xsoh laaaa... memang laa bagus.. ape?? klo fight tu ade cabaran sikit kan?? haahaha.. sape xmo.. ye.. eden pun nk fight nie.. tapi.. tengok tempat laa.. klo dah terang2 die xmo.. xsoh laaa dok tggu lagi nyerr.. hah?? yien xpaham?? eh, saya paham laa.. sebabb paham laa i told u dont!! :)

pada aku, cakap-cakap manusia-manusia sekeliling tu amat penting.. haa.. ingat, klo depa semua marah ang dok nanges2 tu xsoh laa dok amik hati sangat.. tu maknanya beliau2 semua sayang hang.. so, klo boleh.. jangan cakap xboleh.. jangan cakap xboleh hidup without mr.x.. jgn cakap xboleh terima mr.y.. jangan cakap xboleh lupakan mr.x tu.. jangan cakap xboleh sayang mr.y.. haaa.. " jangan takut untuk bercinta lagi" (bharian: 2011).. never say never! sebab i noe laa bukan xboleh.. mind set tu penting.. aha...

pada aku... klo ade jodoh tu ade laa.. sayang cane2 sekali pun.. klo bukan jodoh.. leha yang hang dok puja2 tu xkan jadik milik hang laaa mamat oii..haaa.. semua tu kan kerja allah yang maha esa.. :)..doa je banyak2.. doa mintak allah jadikan beliau tu jodoh anda keh?? klo allah nak bagi.. die bagi laa.. keh?? dah2.. xsoh dok sedih2 lagi dah.. sapu air mata kekecewaan tuh.. eden xsuko laa tengok ang nanges jak.. sakit ati den raso..ingat.. allah kan maha adil.. hidup nie ade nek turunnyerr.. tu laa.. mase kat atas tu ang xjenguk2 yang kat bawah nie.. hidup umpama roda.. ha.. paham2 laa eh.. :).. lagipun allah kan maha mengetahui... die tahu, sape yang dia uji.. allah tahu kome2 semua kuat.. tu pasal laa ujian tu die bagi kat kome2 semua.. tol x?  mase dule2 suke cakap, nape aku?? nape xmereka?? haaa.. ( angkat jari telunjuk, gerak kiri,gerak kanan sambil shout smoothly: no no no.. ).. jangan cakap cmtu.. sebab kite baru allah uji sikit.. orang len banyak lagi..  klo ang putus cinta.. ade lagi yang awok sano nuh bercerai dah kot.. klo ang takat sakit hati, kome kat wad sane nuh sakit xde ubat lagi.. so? kenapa perlu bersedih? life is short to be sad sayang.. piki +ve eh? always keep thinking +ve.. sure hidup anda +ve je.. dan.. senyum!!!! :)))...

haa.. tu je kot entri pagi rabu nie.. heee... 

to mr x: haaa.. thanks amat2 yer.. klo bleh anda pun shuh! laa eh dari hidup hamba. eh2.. heee.. :)..xmarah laa.. thanks lagi.. klo xkenal awak, maka xkenal laa saya sakit tu ape.. klo xkenal awak... haih.. banyak kot saya blaja.. :).. thanks.. semoga awak bgia.. amiin.. 

to zizan ML: eh!! awat hang cute sangat eh?? heee.. xsabaq den nk tengok lu nex week.. perfom kaw2 eh.. i suke u!! ngeee.. 

 k laaa. nk siap2 g psz.. tadaaa.. <3.. senyum sentiasa!! be strong keh!! klo ayien yang sweet nie bleh.. awat hang xboleh?? heee.. giler semangat ko yien.. *eh, saya bagga menjadi saya yang sekarang* k laa.. BABAI~~~



2 comments: