F.R.I.E.N.D.S

Friday, July 29, 2011

bicara tentang allah

salam readers..
di pagi jumaat yang indah~
hujan  renyai2...
bergitu juga hati ku..
bernyanyi riang..
ahh.. riang ke??
tidak..
tu tipu..
hari nie bangun kesejukan..
mengangis seperti kanak2 yang xsemacam umur 20-an..
merengek2 pada si ika kesejukan nak mandi..
ya..
rini hari last aku berpraktikal..
dan bakal meneruskan perjuangan ku yang belum langsai..


oh tuhan!
demi namamu ya allah..
bimbinglah daku dalam mencari ilmu dan redha kehidupan dunia dan akhirat..


haaa..
ok, dah lari dari tajuk rite??
berbicara tentang allah??
jom
ayuh kita berbicara tentang si DIA..
Da lama xborak tentang dia..
rosak2..


(termenung sejenak)




ya..
setiap kali.. ku dipalitkan dengan noda..
dengan dosa2 yang tak disengaja atau yang bersahaja..
jauh disudut hati aku merasa jauhnya cinta DIA..
sehina mana pun daku..
seteruk mana pun daku..
aku ingin cinta dari DIA..


kelmarin dia bercerita..
tentang dosa dan pahala..
tertusuk kalbu..
dia bercerita..
tentang si anak dara yang suci dari sentuhan tangan2 neraka..
die bercerita..
tentang masa depan dan anak2 yang bakal mengikut jejak dan akhlak si ibu..

semenjak itu..
hati aku tak tenteram..
jiwa bergelora..
tidur xlena..
teringat manusia yang hanya teman duniawi..
bukan nya merindui sang pencipta lagi..

buntu..
keliru..


aku mencari arah...
mencari cinta yang hakiki..
mencari cinta yang sejati..


ah!!
tadi..
bergelak ketawa xingat dunia..
semalam..
bergaul mesta tanpa batas dan had agama..
kelmarin..
bermuka-muka xingat yang allah sedang melihat kita..
lalai!!!


ya..
aku..
lalai dengan nikmat kebahagian dunia..
lalai dengan peredaran dunia..
perubahan masa..
persekitaran..
:(





tahu..
istiqamah itu susah kerna syurga itu indah ...



hulur dari hati..
aku ingin kan cinta yang sejati..
cinta yang hakiki..
yakni cinta dari DIA yang setia



xpasti..
apekah ikhlas hati ini utk menemui cinta itu..
atau sekadar suruhan yang dibibir insan yang tanpa ikatan~~



ya allah~
suluhkanlah jalan yang terang...
semoga perjalanan dan amalan tidak menjadi suatu beban..
amiin






mood: ustazah yang hati lara!





ps: yien ke nie?? ha ah.. nie yien!

No comments:

Post a Comment