F.R.I.E.N.D.S

Sunday, July 10, 2011

time goes by, people changed!

salam readers... mornem!! :)


semalam...
jumpe dia..
dia teman lama..
dia yang wujud dalam kamus hidup 4 tahun lepas..
dia yang menyepi dan kembali lagi~

ini dia~
sumpah aku rindu ko mangkuk hayun!! 
semalam~
dia dah xseperti dulu...
seperti 4 tahun yang lalu..
dah banyak berubah..
aku pun segan..
aku tercari-cari mane engkau yang lalu~

dear mr.mereng~ (kot2 ko bace kan.. mane lah tahu)

aha, demm.. hot jugak eh ko?? *puii!! hahaa.. xleh nk terima..
weip mereng!!
aku rindu mase kita dulu-dulu doe.
haaa.. ingat x candle light bekfast??
time tu ko nk balik t'ganu..
aku plak balik kg cik siti wan kembang..
kol 5 pagi.. makan maggi di bawah sinaran bulan.. bhahaha..
pastu dgn air tin.. aku pineapple.. ko  plak grape.
haaa.. comel kan?? yes.. ko mang comel doe..:P

ingat lagi x???
haa.. mase mula2 kenal..
satu petang.. dihari pasar malam changlun..
xsilap aku.. hari rabu rite?
aku sensorang jalan.. sbb nk balik cepat.. geng2 aku plak sebok g mane thah...
so.. ko ngan mr. litle  datang dari belakang.. then tegor aku..
pastu sebok2 nk paw keropok lekor aku..
haaa.. thah cane thah.. bersoal siasat.. dan kau..
teman kepada miss afe aka kawan sekula aku dulu....
owh.. so sweet..
den.. frenship started!
ceewahh.. hahaha..

mula bercanda..
berborak...
bersenda..
bergurau..
bercerita...
haaa.. sweet sgt..
seme orang cakap ko awek aku..
orang.. mulut mang xleh diam.. aha...
aku; menafikan..
sebab time tu ko pun ade awek kan?? aha..
dan aku hormat ko as fren.. :)
tapi siyes.. aku suke sgt kawan dgn ko mangkuk hayun oii..
sebab ko mang seswai dgn nama mereng uh..
dan ko xcam laki lain.. kawan mang betul2 kawan..


pastu..
ko blah awak dari matrik kedah uh..
kata mu.. xbleh nk go on dengan study sane..up to yulah!!!
yang aku suke nyer.. ko xpernah ade rasa malu dengan aku..
seme bende nk cakap..
comel! :).. tapi sekejap ke kan masa berlalu?

dude!!
mase ko nk blah uh..
aku ade kan??? ingt x?? before ko blah..kite makan sesame..
padahal aku yang ngengade nk ikot ko g makan kan??
ye laa.. da janji nk kua. pastu postpone.. postpone.. nk belah.. baru nk kalut jumpe aku...

malam tu...
pas pak cik ko datang..
bile balik bilik.. jatuh gak aa air mata aku sebab ko.. haa. pompuan guys.. bese aa..aha..:P
bile thah dapat jumpe ko lagi..

ye laa kan
kau aku.. jauh..
pastu. memula ko g uitm uh.... ko ok lagi..
still kawan cam biasa..
aku, bizi.. kau pun bizi..
tapi... kita sempat bercanda lagi kan??
time tu.. mula lah kau rindu air cendol bawah jambatan tu kan??
aha.. best kot..:)

ok.. aku dah berada di selatan malaysia..
masa memula aku kat sana.. kerap gak kan kita bercanda kan??
ye laa.. time tu.. aku kosong lagi..
bhahhaa..
weip!! aku rindu kot!!
rindu nk borak.. nak lepak cam dulu2..
bile aku balik kelas je..
borak ngan ko..
dan ko.. xabes2 dok tanya aku bende yang sama..
saba je laa aku melayan~~
masa tu..
ko laa tempat aku chill kan diri aku..
bile aku nak nanges je..
aku call ko.. pastu.. dah xjadi nanges da..
ingat x?? ingat x time tu?? time yang ko sentiasa ceriakan aku...
ahh.. sumpah aku nak kawan ngan ko sampai kapan2 beb...
sebab ko comel amat! :)

then..
one day..
ko cakap ko suka awek aka kawan aku..
ok.. aku admit.. ko pun ade hati dan perasaan kan??
tapi.. ko cakap.. minah tu reject ko..
sebab kawan die suke ko..
hailaa.... kesian ko...
dalam hati aku.. yess!!
hahaah.. kenapa?? ye laa.. nanti aku jeles..
nanti dah xleyh rapat sangat... aha.. jaat x aku??

time goes by..
aku pun mula kenal sorang awek gantang..
dalam masa yang sama...
kau dan aku dah jauh..
xsekerap dulu bercanda..
humm..
mungkin sama2 bizi..
dan mungkin.. kehadiran orang baru dalam hidup kita..
tol x?? but then.. sama2 memahami..

pastu.. aku perasan..
aku mula berubah..
ceyh.. bajet setia lah konon time tu~..
bila aku merajuk ngan ko..
mang gile2 punyer merajuk kot..
sampai 2,3 bulan without no communication...
dan ko..tunggu je aku dah ok..aha.. cam haaa
hahaha~~ *tapi xpe.. aku lagi suke orang layan aku camtu! :
ko xubah cam si awek gantang itu..


masa bahagia berlalu dengan cepat sangat.
aku sendiri dan alone lagi.. cewaahh.. hahaha~~


ok, again.. ko tuka kolej..
masuk kist plakk..
than cane.. masa kat kist tu.. kita rapat balik..
ingat x?? ingat x time tu???
time tu..
aku suke! even jauh..
time tu.. ko asek panggil2 aku balik main air laa..
aha.. bile aku balik.. ko buat2 lena..
buat2 xtahu plak.. ape ke mangkuk hayun namanyer??
tapi.. aku layankan je.. sebab aku tahu.. ko memang camtu.. :)


at the end,
we meet up untuk sekian kali.... xsilap.. dah 2 tahun kita xjumpe kot.. aha...
wah! ko still yang dulu..
xberubah..:)
hummm..
mase berlalu lagi..
aku pun da xamik port sangat ko jumpe sape dan orang mana..
setahu aku..
sekenal aku..
ko insan yang sangat heartless..
aha.. aku selalu cakap kan??
ko heartless..
kadang tu.. aku sakit ati gak..
kadang tu.. ko bikin aku panas..
tapi..
boleh plak aku chill kan diri aku dengan sikap ko.. :)..
aku pun xtahu nape.. aha..

mase kat kist uh..
haaa..
time tu ko rapat dengan miss lec ko..
jelessii!!! bhahaha..
sorry sikit..
xde makna nyer nk jeles..
bukan aku nk ko pun..
dan ko ade hak untuk sayang dia dan mereka2..
aku cuma nk hak aku sebagai kawan..
cecey~~ hahaha..
dan aku tahu...
gaya dan riak dia..
ku tahu.. die suka ko..

haa...
cuti yang lepas..
yang xleh blah dan buat aku teramat sakit jiwa..
bile kte pomis nk dating..
hei mangkuk!
ko tow x.. aku punye lah exsaited nk jumpe..
haa.. siap2 cepat sbb xnk bagi ko tunggu...
then... aku dah sampai..
at last.. ko cakap ade hal.. hellah! :P
yang xleh blah..
bukan ko yang cakap..
kawan ko..
asal xcakap sendirik??
asal???
pastu.. aku blah camtu..sedeyh..
siyes.. sepanjang kita kenal..
nie laa yang paling aku terluka..
haa.. nk tahu x??
petang yang kita janji nak lepak tu..
aku ade manusia2 nk jumpe kot..
but.. at last aku pilih nk jumpe ko..
sebab rindu tu membuak..
ye laaa.. sape xrindu.. da berzaman kot x meeting..
1st time aku marah gile2 kat ko kan???
siap pomis xnk jumpe ko sampai bile2 kot..
ye laa.. sakit hati doee..
sakit amat..
:(..

month by month..
ko msj aku..
aku still marah2 g..
aha..
aku dah buat keputusan yang aku xnk jumpe ko da..
sakit hati kot...
.
.
.
.
.
.

again.. ko tuka kolej lagi..
haa..part nie mang aku tow melalu facebook je..
then.. melalui kawan2 ko je..
segan..
aku nk mesej..
tapi ego aku tinggi..
dan ko pun dah ada hidup baru..
dan orang baru~~




at last..
aku buang ego aku...
calling bertanya dan bersapa..
tapi dah xmacam dulu..
exsaited aku pun dah jatuh ke level paling akhir kot.. :)




lama menyepi..
one day..
u call me..
then semalam..
again.. kita lepaking...
suka!! :)
hahahahah..

semalam.. aku cuba buang jauh2 sakit itu..
dan..
semalam ko datang..
bercanda.. bercerita tentang insan2yang hadir dalam hidup kita.. ceewahh.. hahaah~~~

semalam..
yah!
ko da banyak berubah..
segan plak aku..
dah len..
teramat lain..
ur not dat guys yang aku kenal 4 tahun yang lepas..
ur not da hot one.. da gile one yang aku kenal
nope..
nope at all.....

hummm..

dear mistas..
i just miss we both 4 years ago~~
can we??
sure cannot rite??
.
.
.
.
.
.
.

yes..
time goes by.. people changes~~ :)
mungkin aku yang dah banyak berubah..
or 
mungkin ko yang da banyak mengalah..
lain..
totally lain..
.
.
.
.
.
.

deep inside..
siyes..
aku cam kecewa dengan ko dude..
dengan ko yang semalam..
dengan cerita ko yang lepas..
ermmm...








k, tu je entri utk mista mereng~~


thah ko ingat.. entah tidak..
tu bukan masalah aku..
aku cuma nk rewind sape ko dan kenapa engkau.. aha.. :)
hope xserik kawan dengan aku..
dan xserik datang melawat aku! :)
mana tahu kita boleh bukak buku baru kan??
kau dan aku bleh jadi teman seperti masa silam kan??
aha.. yes.. memang xmungkin..
tapi xsalah kan aku mencipta harapan?? :)


bye!




ps: hei dude..
bile dapat msj semalam..
aku curious...
asal kawan aku reject ko?
sape awek yang no 3 tu??
aha~ tolong jawab please..

No comments:

Post a Comment