F.R.I.E.N.D.S

Monday, October 18, 2010

ya allah...

bismillah...

Wahai Tuhan Yang Melaksanakan Segala Hajat
Wahai Tuhan Yang Menerima Segala Permintaan
Lemah aku, kuatkanlah
Lalai aku, ingtakanlah
Cuai aku, sedarkanlah
Jahil aku, pandaikanlah
Kotor hati aku, bersihkanlah
Gelap hati aku, terangkanlah
Keras hati aku lembutkanlah
Takabbur zalim aku,tawaddukkanlah
Salah aku, maafkanlah
Dosa aku, ampunkanlah
Kejahatan aku, taubatkanlah
Susah aku, angkatkanlah
Sempit aku, lapangkanlah
Sakit aku, sembuhkanlah
Segala urusankan aku, permudahkanlah
Segala masalah aku, selesaikanlah
aku tiada kaya, hanya Engkau yang Maha Kaya
aku tiada kuat, hanya Engkau yang Maha Kuasa
aku tiada pandai, hanya Engkau yang Maha Bijaksan
aku adalah hambaMu yang sangat lemah
aku adalah hambaMu yang banyak salah
Jadikan aku hamba-Mu yang taat
Jadikan aku hambaMu yang soleh
Jadikan aku  hambaMu yang Taqwa
Jadikan aku hambaMu yang Taubat
Jadikan aku hambaMu yang kuat beribadah
Pelihara aku dari syirik
Pelihara aku dari murtad
Pelihara aku dari mengikut kafir
Pelihara aku dari dosa maksiat
Pelihara aku dari dunia hingga akhirat

amiin..

eh.. lupe.. doa nk g blaja.. heee...

Ya Allah, keluarkan aku dari gelapnya kebingungan dan muliakan aku dengan cahaya pemahaman. Ya Allah, bukakan kepada kami pintu-pintu rahmat-Mu, dan curahkan kepada kami khazanah-khazanah ilmu-Mu dengan rahmat-Mu wahai Yang Maha Pengasih dari segala yang mengasihi.

amiin.



doa pagi2 nie tow.. dan semoga allah memberkati perjalanan hidup kita pada hari ini..esok dan seterusnya...+_+

No comments:

Post a Comment